Atostogų paieška

Ką pamatyti Molėtuose – 9 įdomiausios vietos Molėtų krašte

Ką pamatyti Molėtuose – 9 įdomiausios vietos Molėtų krašte - 1

Atnaujinta: 2022 m. vasario mėn. 22 d.

Ką veikti ir pamatyti Molėtuose?

Lietuva tokia nedidelė, bet kokia ji turtinga! Turtinga savo regioniniais parkais, muziejais, dvarais. O kiek apžvalgos bokštų išdygo! Nors Molėtų kraštą esame aplankę ne kartą, žiūrėk jau ir vėl kažkas naujo atsirado. Tad mes sėdame į automobilį ir riedame Molėtų link. Molėtuose išties yra ką pamatyti :)

Molėtų observatorija ir Lietuvos etnokosmologijos muziejus

Pirmoji mūsų stotelė - Molėtų observatorija ir Lietuvos etnokosmologijos muziejaus. Tai išties įspūdingas pastatas, kuriame įsikūrusi mokslinė observatorija mokslininkams, ir muziejus mums - smalsiems žmonėms. Lipame laipteliais į viršų, kur kiekvienoje pakopoje išdėstyta vis kita dangaus istorijos dalis. Pirmoji ekspozicija pasakoja apie etninį ryšį su dangumi, antroje pakopoje matome įvairius prietaisus, kai kurie iš jų primena rakandus, kuriais žmonės bandė pamatuoti ir dar vis matuoja dangaus kūnus. Palypėję dar aukščiau, prisiliečiame prie kosmonautikos istorijos ir atrandame ryšį tarp žmogaus ir kosmoso. Sužinome apie planetas, žvaigždes, spiečius. Galiausiai pasiekiame aukščiausią tašką, kuriame stovi didžiausias teleskopas Šiaurės Europoje. Tiesa, didysis teleskopas visai nereikalingas norint pasigerėti ežeringiausio Lietuvos rajono vaizdais. Dieną etnokosmologijos muziejuje galima susipažinti su pasaulio kosmoso istorija, o naktį (bet tiktai giedrą naktį) ir patiems pasižvalgyti po dangų.

Labanoro regioninis parkas – pažintiniai takai, daugybė ežerų bei lankytnų vietų

Skubame į Labanoro regioninį parką, kurio administraciniame pastate išdėstyta gamtinė ekspozicija, siūlomi pėsčiųjų, dviratininkų ir vandens maršrutai. Labanoro parke vyrauja pušys ir ežerai. Čia galima sutikti net 285 ežeriukus, o kur dar vingiuojantys upeliai - jų net 30. Bet ne tik ežeriukus ir upeliukus čia skaičiuoti atvykome. Aplankėme Lino Verdenės šaltinį, kuris anot legendų gydė sergančius ir turi sakralinę prasmę. Čia buvo švenčiamos Joninės, lygiadieniai. Šis šaltinis niekada neužšąla, tad atvažiavus visada jį rasite. Užkopėme į Kačeniškės piliakalnį, kuris apsuptas vandens – Mergežio ežero su pelkėmis. Sako, kad ežerui užšalus ledas būna lyg raudonas. Legenda pasakoja, kad kadaise ežere trys mergos nuskendo. Po Labano girią klajoja briedžiai, vilkai ir net lūšys. Pasivaikščioję ir išalkę, užsukame į Labanoro miestelį, kuriame išlikę unikalūs pastatai ir savitas gyvenimo būdas. Regioninis parkas išties turtingas, tad reikės sugrįžti ir aplankyti kitus siūlomus objektus:

• Nalšios muziejų, kuriame renkami įvairūs rakandai, istorijos, gamtos ir amatų eksponatai. Yra banknotų ir monetų kolekcija, saugomi unikalūs akmenys.
  • Cirkliškio dvaro rūmus, kuriuos pastatė Edvardas Mostovskis pagal kviestinio Vienos architekto projektą.
  • Kaltanėnų miestelį su savo dvaru ir bažnyčia.
  • Lygumų apžvalgos bokštą.
  • Sirvetos regioninį parką, kuriame prasideda mitologijos istorija ir tęsiasi šalia esančiame Mitologijos parke.

Žalvario parkas – išskirtiniai eksponatai

Molėtai stebina mus ne tik savo ežerais, bet ir keistuoju Žalvario parku. Didžiulėje pievoje įsikūrę įvairūs eksponatai. Daugelio pagrindas – geležis, tačiau neapsieita ir be kitų medžiagų. Didžiulį įspūdi paliko lyg iš karo pabėgę ir čia užsilikę žirgai. Plevėsuoja savo baltomis paklodėmis lyg vaiduokliai iš praeities. Laukuose įkurtas lauko kino teatras su unikaliomis sėdimomis vietomis – senųjų atrakcionų parkų mašinėlėmis. Mums šypsosi geležinė karvė, o mes patys prisijuokėme nuėję į kreivų veidrodžių nameliuką. Robinzono namelis, Diogeno statinė ir kiti keisčiausi eksponatai laukia visų norinčių Molėtus pamatyti kitu kampu.

Radvilų rūmai Dubingių piliavietėje

Molėtai mums pasiūlė užsukti ir į Dubingių piliavietę, kurioje slepiasi Radvilų rūmų liekanos. Nors kadaise čia gyveno ir su kryžiuočiais kovėsi LDK valdovai, šiandien čia galime pamatyti tik buvusių Radvilų rūmų rūsius, sienas ir grindų fragmentus. Nesitikėjome, kad po Lietuvos istoriją keliausime taip interaktyviai. Parsisiuntę programėlę, galėjome matyti, kaip Radvilų rūmai atrodė ankščiau, ką atrado mūsų archeologai ir visa galva nerti į LDK didikų istoriją.

Molėtų technikos muziejus – senovinių automobilių ir kitokios technikos ekspozicija

Keliaudami toliau pasiekiame Molėtų technikos muziejų. Muziejuje galima pasivažinėti senuoju autobusu, paliesti ir apžiūrėti senovinius sunkvežimius, mašinas, motociklus. Čia sugrįžome į laikus, kai automobiliai buvo maži ir kampuoti, o autobusų kondicionierius buvo atviras langas. Apžiūrėjus ratuotą ekspozicija, Molėtų technikos muziejus siūlo susipažinti su radijo ir TV aparatūros istorija. Tik nesitikėkite pamatyti plačiaekranių televizorių, Molėtų technikos muziejus primins nuo ko viskas prasidėjo.

Alantos dvaras – meno galerija, biblioteka bei švenčių vieta

Nors dabar Molėtai yra palyginus mažas miestelis, čia stūkso Alantos dvaras primenantis, kad kadaise čia gyventa aukštuomenės žmonių, o gyvenimas virte virė. Iki šių dienų išlikęs ne tik dvaras, bet ir visas pastatų kompleksas. Tad įdomu pasivaikščioti vasarą ir pasigėrėti paukščių čiulbėjimu, o rudenį praeiti per šiugždančių lapų margaspalvę paletę. Iki pirmojo pasaulinio karo dvaras priklausė Tadeušui Pac-Pomarnackui, vėliau valdžia jį išparceliavo. O dalinti buvo ką, nes dvaras buvo prabangus, juntamas kinų stilius. Alantos dvaras turėjo arbatos, giminės protėvių portretų kambarius, prabangias užuolaidas, parketą. Vėliau Alantos dvare veikė žemės ūkio mokykla, pradinė mokykla, parduotuvė, buvo ūkio kontora, galiausiai gyveno mokytojai ir mokiniai. Rūmai po truputį ištuštėjo ir tapo labiau prižiūrimi. Šiuo metu čia nuolatos veikia meno galerija, galite švęsti savo šventes, o antrame aukšte įkurta biblioteka.

Mindūnų (Labanoro) apžvalgos bokštas Molėtų rajone

Keliaujant po Lietuvą būtina aplankyti apžvalgos bokštus. Šį kartą kopėme į Molėtų apžvalgos bokštą. Šis įsitaisęs Labanoro girios pakraštyje, didžiuojasi būdamas antru pagal aukštį Lietuvoje ir atveria nuostabų vaizdą į Baltųjų Lakajų ežerą. Kitoje apžvalgos aikštelės pusėje pamatysite žalią spygliuočių paklotą. Norint pamatyti vaizdingiausią Lakajų kraštovaizdį Aukštaitijoje teks įveikti net 214 laiptelių. Pats bokštas primena amžinosios ugnies fakelą ar jauną medelį tarp senosios girios gyventojų. Pučiant stipresniam vėjui Molėtų apžvalgos bokštas gali visai neprastai įsisiūbuoti ir stovint ant jo gali pasidaryti nejauku, bet bijoti nėra ko bokštą stipriai laiko 1000 tonų sveriantys pamatai.

Molėtų skulptūrų parkas ežero pakrantėje

Molėtai didžiuojasi savo gamtos stebuklais, tačiau ir pats miestelis turi kuo pasigirti – Molėtų skulptūrų parku. Tai parkas, kurio idėja kilo dviems menininkams - Daliai Cibauskaitei ir Vygintui Čeikauskui. Jie norėjo skleisti meną, tad 1998 metais prie Pastovio ežero įkūrė Molėtų skulptūrų parką. Miesto pakraštyje pamatysite medinį Pintą žmogų, ežere plūduriuojančias cementines valtis ir galėsite atsigerti vandens iš lašo formos akmens. Parkas saugo Lenkijos, Velso, Prancūzijos ir Lietuvos architektų skulptūras.

Dubingių žirgynas – unikali poilsio ir pramogų vieta

Po gausybės įspūdžių Molėtai siūlo unikalią vietą poilsiui – Dubingių žirgyną su visomis savo pramogomis ir patogumais. Šioje vietoje galėsite mėgautis žirgais tiek vakarieniaudami restorane, tiek ilsėdamiesi lauko terasose. Aplink nepaprastos formos maniežą stūkso trys ežerai, į viršų stiebiasi miškas. Čia atrasite ramybę pabėgę nuo miesto šurmulio. Dubingių žirgynas ne tik įsikūręs nuostabioje vietoje, bet ir maniežo architektūra puikiai pritaikyta poilsiui. Jaukus apšvietimas, išskirtinės medinės stogo konstrukcijos ir pastatas, kuriame viskas telpa po vienu stogu:

• arklidės,
  • restoranas,
  • viešbutukas
  • maniežas.

Jei čia liksite kelioms dienoms ar atvažiuosite su savo mažaisiais, būtinai aplankykite mini zoologijos sodą, kuriame gyvena alpakos, danieliai ir muflonai, gražuoliai elniai, pliušinius žaislus primenantys mini arkliukai ir poniai, ožkytės, avys, stručiai. Jus nustebins dar nematytų rūšių vištos ir pievomis lakstantys triušiai. Tai tobulas ramybės kampelis, padėjęs mums atsipalaiduoti po intensyvios kelionės.

Molėtuose yra ką pamatyti tiek vasarą, tiek žiemą!