Lyduvėnų tiltas – ilgiausias ir aukščiausias tiltas Lietuvoje

Atnaujinta: 2020 m. lapkričio mėn. 11 d.
Patikima nuoma

LYDUVĖNŲ TILTAS

Lyduvėnų geležinkelio tiltas, kurio ilgis siekia beveik šešis šimtus metrų (599 metrai), plotis keturi su puse metro, o aukštis net 42 metrai yra pats ilgiausias ir aukščiausias bei labiausiai turistų geidžiamas tiltas Lietuvoje. Tiltas pastatytas prie Lyduvėnų miestelio, skirtas traukiniams kirsti Dubysos upę ir šalia jos esantį slėnį. Traukiniai šį tiltą įveikia važiuodami nuo Radviliškio link Pagėgių, penkiasdešimtajame kilometre.

Įdomu tai, kad Lyduvėnų tiltas yra net šešiais metrais aukštesnis už antrąjį aukščiausią Lietuvoje Mindūnų apžvalgos bokštą, kurio aukštis siekia 36 metrus ir nuo kurio atsiveria vaizdas į Labanoro girią ir ežerus ir tik 13 metrų žemesnis už patį aukščiausią Birštono apžvalgos bokštą. Dar vienas palyginimas su Anykščių lajų taku, už šį taką tiltas yra ilgesnis kone dvigubai.

TILTO LANKYMAS

Tilto prieigas aplankyti ir juo pasigrožėti, deja, galima tik iš apačios ar iš šalies. Lipti ar eiti tiltu yra draudžiama, nes jis yra saugomas strateginis objektas, taip pat tiltas nėra pritaikytas pėstiesiems, juo vis dar važiuoja traukiniai, tad vaikščioti juo be gido būtų pernelyg pavojinga. Tiesa, 2017 metų vasarą, tiltas buvo laikinai atvertas turistams. Bendrovė „Lietuvos geležinkeliai“ pasiūlė tiltą aplankyti į ekskursijas užsiregistravusiems svečiams. Vietos ekskursijoje su gidu buvo užpildytos akimirksniu, po kelių valandų po registracijos pradžios laisvų vietų ekskursijose nebebuvo. Tokį populiarumą galima paaiškinti ir tuo, jog statinys įdomus ne tik kaip turistinis, bet ir kaip architektūrinis ir inžinerinis objektas, tad nemažą dalį ekskursijų dalyvių sudarė architektai ir inžinieriai. Vėliau ekskursijos į Lyduvėnų geležinkelio tiltą nebevyko.

2019 metais, buvo paskelbta jog iki 2020 metų rudens tiltas bus pritaikytas lankytojams. Projektą imtasi įgyvendinti, kuomet Valstybinei saugomų teritorijų tarnybai pavyko susitarti su „Lietuvos geležinkeliais“. Sutarta, jog pastarieji pasirūpins tilto pritaikymu lankytoju poreikiams, o Valstybinė saugomų teritorijų tarnyba pasirūpins darbų finansavimu iš struktūrinių fondų. Deja šiuo metu (2020 metų lapkričio mėnesį) Raseinių rajono turizmo informacijos interneto svetainėje vis dar pateikiama informacija, kad „Užlipti ant tilto galimybės nėra“.

LYDUVĖNŲ TILTO ISTORIJA

Tilto istoriją pradėjo okupacinė vokiečių valdžia, 1916 pastačiusi medinę estakadą, kurios atsiradimo tikslas buvo sujungti Jelgavą (Latvijos dalis) su Prūsija, kariuomenės reikmėms. Iš medžio pagaminta 570 metrų ilgio konstrukcija buvo tikrai įspūdinga, tai buvo vienas didžiausių tokio tipo statinių visoje Europoje. Istorikai pasakojo, jog šio tilto statyba buvo vadinama didžiausia visame Rytų fronte. Po dvejų metų (1918 metais), kai vokiečių frontas stabilizavosi, tilto konstrukcija buvo pakeista plienine, kad juo galėtų važiuoti kariniai traukiniai. Atnaujintas tiltas buvo pavadintas Pauliaus von Hindenburgo vardu, jis buvo Vokietijos feldmaršalas.

Antrojo pasaulinio karo metais, besitraukiantys raudonarmiečiai, tiltą norėjo sunaikinti, tačiau vokiečių specialiųjų pajėgų dalinys atakavo tiltą ir neleido jo sunaikinti. Istorija deja negailestinga ir 1944 metais vokiečiai patys, atsitraukimo metu, tiltą susprogdino.

Tiltas buvo atstatytas tik po septynerių metų - 1951 metais. Atstatant tiltą buvo panaudotos, net po bombardavimo labai tvirtos išlikusios, trys senosios tilto atramos, papildomai pristatytos 6 naujos. Atsatymo darbus vykdė inžinerinis dalinys, priklausantis rusų okupacinei kariuomenei.

2008 metais Lyduvėnų geležinkelio tiltas, Lietuvos Vyriausybės nutarimu, buvo paskelbtas kultūros paminklu.

Šiuo metu tiltu važiuoja nedaug traukinių ir tik krovininiai. Keleivinių traukinių maršrutai, atkarpa Radviliškis – Pagėgiai šiuo metu nėra vykdomi.

Kontaktai, informacija

  • Adresas Lyduvėnai, Raseinių rajonas
X